Przyjmowanie i załatwianie spraw
Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw
Stosownie do § 40 ust. 1 załącznika 1 (Instrukcji kancelaryjnej) do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych – Dz. U. Nr 14, poz. 67 z 2011 r., korespondencję wpływającą do Instytucji Kultury Ars Cameralis przyjmuje i rejestruje Sekretariat Instytucji.
Formy przekazywania korespondencji:
Przyjmowanie i załatwianie spraw odbywa się w godzinach pracy Instytucji, tj. od poniedziałku do piątku, od 9:00 do 17:00.
Obieg dokumentów:
Obieg, rejestracja, znakowanie, przechowywanie i archiwizowanie dokumentów odbywa się na zasadach określonych w Instrukcji Kancelaryjnej.
Wszelkie pisma przesyłane na adres Instytucji przyjmowane są przez sekretariat i ewidencjonowane, a następnie przekazywane do poszczególnych pracowników w celu ich rozpatrzenia i odpowiedniego załatwienia. Pracownik odpowiedzialny za załatwienie sprawy przygotowuje pismo wraz załącznikami, po podpisaniu przez dyrektora wysyła je adresatowi.
W razie nieobecności Dyrektora, zastępuje go Pełnomocnik. Odpowiedź na złożone pismo następuje w ciągu 14 dni, chyba że obowiązujące przepisy ustanawiają inny termin załatwienia sprawy.
Przyjęcie interesanta:
Przyjęcia interesantów w celu złożenia skargi lub wniosku odbywają się w siedzibie Instytucji Kultury Ars Cameralis, przy ul. Ligonia 7, w Katowicach.
Spotkanie z Dyrekcją Instytucji jest możliwe po wcześniejszym uzgodnieniu terminu spotkania z Sekretariatem.
Skargi i wnioski:
Dyrektor Instytucji lub osoba przez niego upoważniona przyjmuje strony w sprawach skarg i wniosków w pierwszy czwartek miesiąca w godzinach 12:00 – 14:00, po wcześniejszym umówieniu spotkania w sekretariacie.
Książka skarg i wniosków znajduje się w Sekretariacie Instytucji.
Co powinna zawierać skarga lub wniosek
Skargi i wnioski powinny zawierać imię i nazwisko (nazwę) oraz adres oraz kontakt do skarżącego (wnioskodawcy). W przypadku gdy skargi i wnioski nie zawierają ww. danych, pozostawia się je bez rozpoznania.
Termin załatwienia skargi lub wniosku
Skargi lub wnioski są załatwiane niezwłczenie, lecz nie później niż do 14 dni, natomiast skargi i wnioski wymagające uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego – do 30 dni.
Stosownie do § 40 ust. 1 załącznika 1 (Instrukcji kancelaryjnej) do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych – Dz. U. Nr 14, poz. 67 z 2011 r., korespondencję wpływającą do Instytucji Kultury Ars Cameralis przyjmuje i rejestruje Sekretariat Instytucji.
Formy przekazywania korespondencji:
- Poczta tradycyjna – wysyłka na adres: Instytucja Kultury Ars Cameralis, 40-036 Katowice, ul. Ligonia 7.
- Emailem – wysyłka na adres sekretariatu Instytucji
- Osobiście w sekretariacie Instytucji (pokój nr 211)
Przyjmowanie i załatwianie spraw odbywa się w godzinach pracy Instytucji, tj. od poniedziałku do piątku, od 9:00 do 17:00.
- Skrytka EPUAP
- Tłumacz polskiego języka migowego (PJM)
Obieg dokumentów:
Obieg, rejestracja, znakowanie, przechowywanie i archiwizowanie dokumentów odbywa się na zasadach określonych w Instrukcji Kancelaryjnej.
Wszelkie pisma przesyłane na adres Instytucji przyjmowane są przez sekretariat i ewidencjonowane, a następnie przekazywane do poszczególnych pracowników w celu ich rozpatrzenia i odpowiedniego załatwienia. Pracownik odpowiedzialny za załatwienie sprawy przygotowuje pismo wraz załącznikami, po podpisaniu przez dyrektora wysyła je adresatowi.
W razie nieobecności Dyrektora, zastępuje go Pełnomocnik. Odpowiedź na złożone pismo następuje w ciągu 14 dni, chyba że obowiązujące przepisy ustanawiają inny termin załatwienia sprawy.
Przyjęcie interesanta:
Przyjęcia interesantów w celu złożenia skargi lub wniosku odbywają się w siedzibie Instytucji Kultury Ars Cameralis, przy ul. Ligonia 7, w Katowicach.
Spotkanie z Dyrekcją Instytucji jest możliwe po wcześniejszym uzgodnieniu terminu spotkania z Sekretariatem.
Skargi i wnioski:
Dyrektor Instytucji lub osoba przez niego upoważniona przyjmuje strony w sprawach skarg i wniosków w pierwszy czwartek miesiąca w godzinach 12:00 – 14:00, po wcześniejszym umówieniu spotkania w sekretariacie.
Książka skarg i wniosków znajduje się w Sekretariacie Instytucji.
Co powinna zawierać skarga lub wniosek
Skargi i wnioski powinny zawierać imię i nazwisko (nazwę) oraz adres oraz kontakt do skarżącego (wnioskodawcy). W przypadku gdy skargi i wnioski nie zawierają ww. danych, pozostawia się je bez rozpoznania.
Termin załatwienia skargi lub wniosku
Skargi lub wnioski są załatwiane niezwłczenie, lecz nie później niż do 14 dni, natomiast skargi i wnioski wymagające uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego – do 30 dni.